Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Google'nin son güncellemelerine göre makaleler bir hayli önem kazanmıştır. Makale yazarken bazı hususlara dikkat ederek sıralamalarda rakip siteleri geçmek mümkün. Bu yazımızda da makalenin nasıl yazılması gerektiğine değineceğiz. Bu kurallar çerçevesinde hedeflenen anahtar kelimelerde üst sıralara çıkarak sitenize gelen kişi sayısını da arttırmış olacaksınız.


Seo Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

  • Her şeyden önce makalenizin özgün olması gerekiyor. Kopya içerikli makaleleriniz varsa siteniz bir süre sonra spam olarak etiketlenecektir. Hit kaybı yaşayacaksınız ve sitenizde adsense reklamları ile kazanç sağlıyorsanız bu kazançların durdurulduğuna şahit olacaksınız. Kısaca her şeyden önce makalenin özgün olmasına dikkat edilmeli.
  • Makalenizdeki yazım hatalarını düzeltmelisiniz. Yazım hataları okuyucuyu rahatsız edebilecek bir boyuta ulaşabilir ve okuyucunun sitenizden ayrılmasına neden olabilir. Hal böyleyken siteniz olumsuz etkilenecek, çıkma oranında artış olacak ve sıralama kaybı yaşayacaksınız.
  • Makaleleriniz hedef kitleye uygun olmalı. Örneğin sağlık sektörüyle ilgil bir siteniz varsa okuyucularınız da sağlık sektöründe çalışmayan insanlar ise daha basit bir anlatım seçilmeli ve çok teknik anlatımlardan uzak durulmalı.
  • Makale başlığı doğru seçilmeli ve içerik ile uyumlu olmalı.
  • Makaleleriniz en az 300 kelime olmalı. 300 kelime taban sınırı genelde söylense de rakip sitelerinizin makalelerini inceleyerek kendinize bir sınır belirlemelisiniz. Rakip siteleriniz 1000 kelimelik makaleler üretiyorsa 300 kelimelik bir makale ile rakibinizi geçme şansınız da düşük bir ihtimal olacaktır. Tabii Google'nin de uzun yazıları sevdiğini unutmamak gerekir.
  • Zengin içerikler üretin! Okuru sıkmamak için resimler kullanın, videolar koyun. İçeriğinizi zenginleştirmek için uğraşın. Hem okuyucu gözünde hem de Google gözünde olumlu dönüşler alacaksınız.
  • Makalede kullanılan resimlerin de özgün olmasına dikkat edin. Özgün olmayan resimler de kopya içerik durumuna düşmektedir. Resimlere bir değer kattığınızda özgün sayılacaktır.
  • Anahtar kelimenizi doğru seçin. Yazınızı anahtar kelimelerle doldurmaktan kaçının. Google bunu spam olarak nitelendirecektir.
  • Makale başlığınızda anahtar kelimeniz yer almasına dikkat edin ve başlığınızın ne çok kısa ne de çok uzun olmamasına, minimum 3 kelime maksimum 9 kelime olmasına özen gösterin.
  • Google içeriklerin alt başlıklardan oluşmasını ve alakalı diğer konulara da değinilmesini istiyor. Örneğin; backlink nedir adlı makalemiz olsun. Muhtemelen nofollow ve dofollow nedir, backlink sorgusu nasıl yapılır gibi kelime grupları alt başlıklarımız olacaktır. Bundan yola çıkarak alakalı en az 2 alt başlık ile makalenize değer katın.
  • Makalenizde bir link paylaşırken "buraya tıkla" veya "beni tıkla" gibi ifadeleri kullanmak yerine site hakkında bilgi verirken anahtar kelimeye link eklemeye özen gösterin.
  • Yazınızda anahtar kelimenizle bağlantı sağlayacak kelimelere yer verin. Örneğin anahtar kelimeniz backlink ise pagerank değeri, moz değeri, dofollow, nofollow gibi kelimelere de yer verilmeli. Bu yöntem Google gözünde içeriğinizi daha kapsamlı ve detaylı gösterektir.
  • 300 kelimeye veya hedeflediğiniz kelime sınırına ulaşmak için gereksiz kelime kullanımından kaçının. Google bunu da anlamaktadır.
  • Uzun kuyruklu kelimeler (long tail keyword) kullanımına özen gösterin. Günümüzde okurlar arama yaparken genel ifadeler yerine daha mikro ifadeler kullanmakta ve kelime odaklı arama yapmak yerine cümle odaklı arama yapmaktadır. Hedef kelimeniz için aranması ihtimal uzun kuyruklu kelimeleri de makalenizde geçirirseniz sıralamada daha üst sıralara çıkma ihtimaliniz artacaktır.
  • Çok genel konularda yazmak yerine daha niş konular seçilmeli. Çünkü genel konularda rakipleriniz de çok olacak ve rekabeti yüksek bir alanda tabiri caizse debelenmiş olacaksınız. Niş konularda ise sıralamalarda görünme ihtimali daha yüksek.
  • Okurların büyük çoğunluğunun 2000-3000 kelimenin üstünde makaleleri okumaktan sıkılıp siteyi terk ettiğini unutmamak gerekir. Sıralamalara girmek için uzun yazılar yazarken abartmamanız gerekir.
  • Yazılarınızda madde veya numaralı liste kullanarak kolay okunabilir hale getirin.
  • İçeriğinize bağlı olarak paragraf kullanmaya özen gösterin. Paragraf kullanımı yazının kolay okunabilmesinde bir etken.

Makale Yazımında Özgün Olmanın Önemi

Google farklı açılardan bakan makalelere veya bir olaya/bilgiye değer katan makaleleri ön plana çıkartmakta. Algoritmaları da bu yönde gelişmekte. Metni algılayabilecek ve metin içerisinde anlam bağlantısı kurabilecek algoritma güncellemeleri yapmakta. Hal böyleyken özgün makalelerin değeri her geçen gün artmakta. Özgün makale okuyucuyu da etkilemekte. Kim aynı şeylerden bahseden makaleleri okumak ister ki? Farklı açılardan bakan ve değer katan makalelere gözatmak ve okumak ister. Google'de okurların açısından bakarak bu tarz adımlar atmakta. 

Tabii bu durumları suistimal etmek için yapılan yöntemlerde mevcut. Hatta kısa zamanda kazanç sağlasanızda uzun vadede tüm emeklerinizi çöp haline getirecek yöntemler de satılmakta. Bunlardan biri spin yöntemi. Makale üretimi için satılan spin programlarından uzak durulmalı. Google'nin yayımladığı dökümanlarda algoritmalarının bunu anladığını söylemekte. Kelimelerin eş anlamlarıyla değiştirilmesiyle veya translate servisleri kullanılarak metinlerin çeviri yapılmasıyla makaleler özgünleşmemekte. Bu tarz programlar veya yöntemler kullanıldığında spam yemeniz kaçınılmaz olacaktır. Bir diğer husus ise farklı makalelerden toplanan kesitlerle yeni bir makale oluşturma yöntemi. Bu yöntem de özgünlük testlerinden geçememekte.
Bunların yerine özgün makaleler yazmak, düzenli paylaşımlar ile sitenin güncel olmasını sağlayarak hedeflediğiniz yerlere gelebilirsiniz.