Seo'da Yapılmaması Gereken 9 Spam Davranışı

Seo'da Yapılmaması Gereken 9 Spam Davranışı

Sitenizin sıralama kaybı yaşamaması ve spam riskinin artmaması için dikkat etmeniz gereken kurallar mevcut. Bunların en önemli olanlarına değineceğiz. Google ve diğer arama motorlarının açıklamış olduğu kriterler baz alınarak hazırlanmıştır.

1- Web Sitemizi İzlememek ve Metrik Araçlarını Kullanmamak



Google Analytics veya Yandex Metrica gibi araçları kullanarak sitemize gelen kişileri analiz edebiliriz. Gelen kişilerin bölgesine bakarak, kullandığı cihazlara bakarak sitemize yatırım yapabilir, teknolojik gelişmelere ayak uydurabiliriz. Kullanıcıların sayfalarda durma sürelerini analiz ederek daha düşük sonuçlara sahip makaleleri güncelleyebilir, kullanıcıların daha fazla zaman geçirmesi için iç linklemeler yapabiliriz. Unutmamak gerekir ki insanlar makalenizi okuduktan sonra benzer makaleleri de ziyaret etmek ister. 
Reklam yerleşimi içinde kullanıcı verilerinden yararlanabiliriz. Yandex Metrica kullanıcıların fare/mouse hareketlerini de sunmakta. Kullanıcıların en çok tıklama yaptığı bölgelere reklam yerleşimi yaparak kazançlarımızı arttırmak mümkün.

2- Kopya İçeriklerden Kaçının

Diğer yazılarımızda olduğu gibi kopya içeriklerden kaçınmanız gerektiğini tekrar vurgulayalım. Kopya içerik derken aklınıza sadece makale gelmesin. Makalenin zenginliğini sağladığınız video, resim, grafik gibi unsurları da düşünmeniz gerekir. Çünkü herhangi bir değer katmadan paylaşılmış her şey Google gözünde spam hareketi olarak görülmekte. Bunu devam ettirdiğiniz sürece sitenizin Google tarafından listeye alınmış tüm indexlerin silinmesine neden olabilirsiniz. Google bu durumun üzerinde çok durmakta. Resimlerinizde yapacağınız ekstra editler ile özgünlük kazandırtıktan sonra paylaşım yapmanızı önermekteyiz. Google algoritmaları ve robotları yapılan değişiklikleri analiz edip özgünlük puanı vermekte. Makale konusuna gelecek olursak makaleniz farklı sitelerden birleştirme içerikler veya tamamen bir siteden (ç)alınmış makaleler olmamalı. Tamamen özgün olmalı ve dilerseniz makalelerinizin özgünlük testini Plagiarism Checker ile yapabilirsiniz.

3- Gereksiz ve Çok Fazla Backlink Almaktan Kaçının

Siteniz yeni açıldıysa minimum bir ay bekledikten sonra backlink işlemlerine başlayınız. Sitenizi açar açmaz yapacağınız backlink işlemleri doğal görünmeyecek ve Google gözünden de bu durum kaçmayacak. Yine backlink alırken alacağınız backlink sayısını zamana yayınız. Günlere, aylara yayılan backlink alımları sitenize fayda sağlayacaktır. Diğer durumda ise sitenizin spam riski artacaktır. 
Backlink alırken sitenizle aynı sektörlerden alın ve sitelerin PageRank değerlerine göre işlemler gerçekleştirin. Düşük PageRank'a sahip olan sitelerden alacağınız backlinkler sitenizin de düşük puana sahip olmasını sağlar ve bunu da kimse istemez.

4- İçerikte Sürekli Tekrar Eden Cümleler

İçeriklerinizde çok fazla tekrar eden kelime veya cümleler varsa bunları azaltın. Tekrar eden cümleler veya kelimeler hem okuyucunun canını sıkmakta hemde makalenizin işlevselliğini düşürmekte. Sitenizi ziyaret eden Google Örümcekleri bu durumu farkedip sitenize düşük puan vermekte. İçeriklerinizin çoğunda tekrarlamanız halindeyse yine sıralama kaybı yaşarsınız.
Tekrar eden cümlelere en büyük örnek anahtar kelime kullanımı. Yazınızın %3'ünü karşılayacak anahtar kelimeleri kullanma isteği tekrar eden yapıları doğurmakta. Anahtar kelime kullanırken zorla cümlelere sıkıştırmak yerine daha doğal ve konu akışına uygun olarak kullanmalıyız.

5- Kırık Linkleri Görmezden Gelmek

İndex almış paylaşımlarınızı kaldırdığınızda bunu Google Search Console kullanarak da sıralamalardan da kaldırmalısınız. Kaldırmadığınızda Google'da arama yapan bir kullanıcı sizin sitenize girdiğinde "Sayfa Bulunamadı" hatasıyla karşılaştığında hemen sitenizi terkedecektir. Kullanıcının bu hareketi siteden çıkma oranınızı artıracak ve sıralama kaybı yaşamanıza neden olacak.
Site içi linklerin aktif olmasına dikkat ettikten sonra site dışına verdiğimiz bağlantılara da dikkat etmeliyiz. Verdiğimiz bağlantılar aktif değilse linkleri kaldırmanız gerekir.

6- Özgün Olmayan Title ve Meta Etiketleri

Rakiplerinizi incelerken onların girdiği meta etiketlerinin daha doğru olduğunu düşünüp hiçbir değer katmayarak birebir kopyalarız. Tabiki Google ve diğer arama motorları da bu durumu anlıyor ve sitenize olumsuz puan veriyor. Her ne kadar Google meta etiketlerini artık seo kriterlerinden çıkarttığını söylese de diğer arama motorları meta etiketlerine önem verdiği için hala dikkate almamız gereken bir konu. Kısaca içerikte özgünlük istendiği gibi Title ve Meta etiketlerinde de özgünlük büyük önem arz ediyor.

6- Google Search Console Kullanmamak

Bu maddeyi eklememizin sebebi birçok kişinin sitesinin index almamasından yakınması. Google belli aralıklarla sitenizi ziyaret etse de sayfanızı sıralamaya alması biraz uzun sürebiliyor. Bunun çözümü Google Search Console kullanarak sayfanızın linkini dizine eklemenizde yatıyor. Linkinizi dizine ekleyerek daha hızlı index alabilirsiniz. Zaman içinde Google düzenli olarak sitenize örümceklerini yollayarak siz dizine eklemeden dizine eklemiş olacaktır.

8- Yavaş Yüklenen Sayfalar



Yavaş yüklenen sayfaların hız optimizasyonlarını gözden geçirmek gerekir. Resimlerde Jpg/Png gibi formatlar yerine sıkıştırılmış Webp formatını kullanabiliriz ki Google hız optimizasyonu için bu uzantıyı önermekte. Sayfanın yavaş olmasına neden olan gereksiz eklentileri kapatmalı ve Cache eklentileriyle sayfanın önbelleğe alınmasını sağlayarak daha hızlı açılmasını sağlayabilirsiniz. Diğer bir öneri ise AMP kullanımı. Sitenizi AMP kullanımına uygun hale getirerek Google'nin sunduğu AMP teknolojisine geçiş yapabilir sayfalarınızın Google tarafından daha hızlı açılmasını sağlayabilirsiniz.

9- Clickbait Kullanımı ve Hedef Kitleye Uygun Olmayan Makale Üretimi



Günümüzde clickbait (aldatıcı başlıklarla kullanıcıyı çekmek) kullanarak sayfanıza giren kullanıcıların aniden sitenizi terketmesi diğer maddelerde de olduğu gibi siteden çıkma oranını arttıracak. Aldatıcı başlıklar bir süreliğine sitenize hit sağlasada uzun vadede sitenizin sıralamasını büyük ölçüde etkileyecek.
Bir diğer durum ise başlıklar ile içeriğin uyumlu olmaması veya hedef kitleye uygun olmayan içerik üretmek. Başlığın içeriği yansıtıp yansıtmadığına dikkat etmeliyiz ve kısa, net başlıklar seçmeliyiz. Hedef kitleye uygun doyurucu içerikler sunmalıyız ve okurun gözünden bakarak makalemizi değerlendirmeliyiz.

Yapılmaması gereken en önemli seo davranışlarını inceledik. Diğer seo hataları ve piyasada parayla satılan sitenize zarar veren çalışmaları da yakında yayımlayacağız.